december actie pepernoot

Gebonk op de deur, kloppend hart vol verwachting en zak cadeautjes op de stoep. Wie kijkt er niet uit naar die magische pakjesavond?! Maar voor de ruim 300.000 kinderen in Nederland die opgroeien in armoede is een cadeautje van de Sint niet vanzelfsprekend. Het geld is er simpelweg niet. En die magie dus ook niet…

Met Actie Pepernoot zorgen wij dat zoveel mogelijk kinderen die in armoede opgroeien tóch een cadeautje krijgen op pakjesavond! Want hoe leg je aan kinderen uit dat Sinterklaas hun huisje voorbij rijdt? Dat de pakjesboot uit het Sinterklaasjournaal geen pakje voor ze heeft? En dat terwijl vriendjes en klasgenootjes wél een cadeautje krijgen, en daar natuurlijk trots over vertellen… Wij vinden dat geen kind mag worden overgeslagen door de Sint!

Via onze Stichting mogen wij een aanvraag doen bij het Nationaal Fonds Kinderhulp. Ouders of verzorgers ontvangen een cadeaubon van €25,- om een prachtig cadeau uit te zoeken. Dat cadeautje dat al tijden op het verlanglijstje pronkt. Ieder jaar weer ontvangen we tienduizenden aanvragen voor Actie Pepernoot. We hopen ook dit jaar heel veel kinderen tóch een magische pakjesavond te geven.

Aanmelden voor actie pepernoot gaat als volgt :

In september beginnen wij met het inventariseren van de kinderen die bij ons bekend zijn. Kinderen die bij ons ( nog ) niet in beeld zijn kunnen dan ook aangemeld worden. De aanmelding gaat via onze social media of door het sturen van een mailtje. Het mailtje mag naar Sharon@stichtinghelpinghandsgeldermalsen.nl of loop binnen bij ons in de shop.