LINDA.foundation

De LINDA.foundation is een Nederlandse organisatie die zich inzet om gezinnen in armoede te ondersteunen. Opgericht door Linda de Mol, een bekende Nederlandse televisiepresentatrice, heeft de foundation als doel om directe en concrete hulp te bieden aan gezinnen die financieel krap zitten. De foundation richt zich op het verbeteren van de leefomstandigheden van deze gezinnen, vooral in tijden van feestdagen en bijzondere gelegenheden wanneer financiële beperkingen extra voelbaar zijn.

Wat Doet de LINDA.foundation?

1. Financiële Steun in de Vorm van Cadeaubonnen:

• De foundation verstrekt jaarlijks cadeaubonnen aan gezinnen die in armoede leven. Deze bonnen kunnen besteed worden aan boodschappen, kleding, en speelgoed bij geselecteerde winkels zoals Albert Heijn, HEMA, Intertoys en C&A. Dit helpt gezinnen om basisbehoeften te voorzien en hun kinderen cadeaus te geven, vooral rond de feestdagen.
  2. Samenwerking met Hulporganisaties:

• De LINDA.foundation werkt samen met verschillende lokale en nationale hulporganisaties om ervoor te zorgen dat de steun terechtkomt bij de gezinnen die het het meest nodig hebben. Organisaties zoals de Voedselbank, het Leger des Heils en Stichting Leergeld spelen een rol in het identificeren en doorverwijzen van gezinnen.
  3. Bewustwording en Fondsenwerving:

• Naast directe hulp voert de LINDA.foundation ook campagnes om bewustwording rondom armoede in Nederland te vergroten. Ze organiseren fondsenwervingsactiviteiten en evenementen om geld in te zamelen en de betrokkenheid van het publiek te vergroten.
  4. Speciale Acties en Evenementen:

• De foundation organiseert speciale acties en evenementen om extra steun te bieden tijdens belangrijke momenten, zoals Sinterklaas, Kerst en de start van het schooljaar. Dit kan inhouden dat er extra cadeaubonnen worden uitgegeven of dat er speciale donatiecampagnes worden opgezet.

Voor Wie is de LINDA.foundation?

1. Gezinnen in Armoede:

• De LINDA.foundation richt zich op gezinnen met kinderen die onder de armoedegrens leven. Dit zijn vaak huishoudens die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering, een laag inkomen hebben, of schulden hebben waardoor ze financieel moeilijk rondkomen.
  2. Kinderen:

• Een speciale focus ligt op kinderen, aangezien armoede een grote impact heeft op hun welzijn en ontwikkeling. De foundation wil ervoor zorgen dat kinderen de kans krijgen om te genieten van dezelfde dingen als hun leeftijdsgenoten, zoals nieuw speelgoed, nieuwe kleding en de mogelijkheid om speciale gelegenheden te vieren.

Conclusie

De LINDA.foundation is een belangrijke speler in de strijd tegen armoede in Nederland. Door middel van financiële steun in de vorm van cadeaubonnen, samenwerking met hulporganisaties, en bewustwordingscampagnes biedt de foundation concrete hulp aan gezinnen in armoede. De inzet van de LINDA.foundation helpt om de directe leefomstandigheden van deze gezinnen te verbeteren en zorgt ervoor dat kinderen in armoede toch kunnen genieten van momenten van vreugde en normaliteit.

Dankbaar zijn wij dat wij ieder jaar meerdere gezinnen mogen aanmelden voor de LINDA. Foundation!

Denk jij ook dat jij tot deze doelgroep hoort, meld je dan aan via een mailtje naar Sharon@stichtinghelpinghandsgeldermalsen.nl of loop bij ons binnen.